עגלת הקניות

העגלה שלך ריקה

הוספת מוצרים נוספים

ברוכים הבאים לסיור הבייקרים של העיר התחתית

עכשיו כשקיבלתם את כרטיסיית הטעימות והתיק מתנה, אנחנו מוכנים לצאת איתכם לדרך... כאן תוכלו לבחור את 6 הטעימות שלכם, ולקרוא סיפורים מעניינים על המקומות שתפגשו ותטעמו בדרך. סדר המקומות הוא לפי קטגוריות של מתוקים, מלוחים וקפה. אתם יכולים לבחור כל אחת מהאפשרויות לפי טעמכם האישי.
חשוב לזכור לעדכן את כל המסעדות ובתי הקפה במידה ויש אלרגיה או רגישות מסוימת.

קפה ומשהו קטן 

טעימת קפה שחור + רחת לאקום + 100 ג׳ קפה במתנה:
קפה סמי
כמעט אי אפשר להאמין שבמקום הקטן הזה קולים קפה כבר חמישים שנה. בקפה סמי תפגשו את איהאב ואת אח שלו, הלא הוא סמי בכבודו ובעצמו. אבל את קפה סמי ייסד אבא שלהם, פייסל, לפני חמישים שנה, אחרי שנים שעבד בתחום הקפה, בבית קלייה "אוא" והחליט לצאת לדרך עצמאית משלו. פייסל הבין שהפולים הם הבסיס לחוויית הקפה המושלמת. לכן, הוא הסתובב ברחבי העולם, ביקר בחוות קפה רבות ובחן אינספור פולים, במטרה להרכיב בסופו של דבר את התערובת המושלמת. הוא תרגל את מיומנויותיו בתחום הכנת הקפה במשך עשור ורק לאחר מכן פתח את קפה סמי. תערובת הקפה של קפה סמי מורכבת מקפה שמגיע מ-6 מדינות והיא נשארה בדיוק כמו שהיתה מאז היווסדו של המקום ועד היום. מאז 2018 הקפה של קפה סמי מייצג את ישראל בתערוכות מזון בעולם. חוזק הקפה נע בין 1 ל-10, כשתטעמו את הקפה נסו לזהות מה החוזק של הקפה שאתם שותים, נראה כמה אתם קרובים להיות מומחי קפה.
 
סמטת עזה 1
כל יום בין השעות 07:30-18:00
שישי 07:30-17:00
שבת סגור
מתאים לטבעונים
 
קפה לבחירה + עוגיה:
קפה פלמר
לא סתם הוא נחשב לאחד מבתי הקפה הטובים בחיפה – המיקום, התפריט וכמובן הקפה המשובח שתוכלו לטעום בעצמכם. קפה פלמר הוא מהמקומות הראשונים שנפתחו בעיר התחתית כשהחל השיקום שלה והפיכתה למרכז בילוי, חיי לילה ותרבות. מאז שנפתח הוא הפך למקום מפגש קבוע, בית ומשרד לאנשים שנמצאים בעיר התחתית – סטודנטים, הייטקיסטים, עובדי המשרדים בסביבה וגם תושבי השכונה. עוד פרט שחשוב לציין הוא על הקפה של פלמר, שנבחר בקפידה על ידי הבעלים אחרי הרבה טעימות בהרבה בתי קלייה עד שהגיעו לטעם המדויק והרצוי. הלקוחות הקבועים של פלמר מגיעים לכאן הרבה בזכות הטעם של הקפה שמזוהה מאוד עם המקום.
 
קפה פלמר, שער פלמר 1
כל יום בין השעות 07:00-10:00,
שישי עד 16:00, שבת מ-09:00
מתאים לטבעונים
קפה+ פוקצ׳ה מחמצת:
שטיינבך מאפייה חשמלית
משפחת פת, משפחה גדולה וענפה של אופים, עלתה לארץ מפולין בתחילת שנות העשרים. בני המשפחה התפזרו ברחבי הארץ והקימו מאפיות בחיפה, בירושלים וגם במרכז הארץ. המאפייה החיפאית נקראה חשמלית פשוט כי החשמל הגיע לחיפה וביחד איתו גם מלוש חשמלי... חידוש מרגש באותן שנים בחיפה. מאפיית פת היתה מאפייה גדולה ו"משוכללת", אבא פת מכר לחם במשך כשלושים שנה ובשנות החמישים החליט לסגור את המאפייה.שנים אחר כך הנכד שלו, עופר, האיש שעומד היום מאחורי מאפיית פת שטיינבך, התחיל לאפות לחם בבית בשביל התחביב. התחביב הלך ותפח כמו שמספר עופר, עד שהחליט לפתוח את מאפיית פת בגלגולה החדש כמאפיית לחמי מחמצת. כל הלחמים במאפייה נעשים בעבודת יד, בהתפחה איטית  ובאפייה בתנור אבן ואין בהם שמרים או חומרים תעשייתיים.
מתאים לטבעונים
פת שטיינבך מאפיה חשמלית, דרך יפו 28
כל יום בין השעות 07:00-15:00
שישי 07:00-13:00
שבת: סגור
מומלץ להקדים להגיע, המאפיה הינה מאפיית מחמצת ולעיתים קרובות הלחמים נגמרים.
 
כוס קפה לבחירה:
קפה ליבירה
ליבירה התחילה כמבשלת בירה (תקראו עליה בהמשך) והפכה בשנים האחרונות לקומפלקס שלם של מסעדה, בר הופעות ו… קפה ספשלטי. בקפה ליבירה יודעים את המשמעות האמיתית של מה שנקרא ״קפה ספשלטי״, ומקפידים על כל שלב ושלב בדרך של הקפה מהשדה אל הספל שלנו. בחירת פולים איכותיים במיוחד, הקפדה על תנאי שינוע, ייבוא ואחסון וכמובן קלייה בפרמטרים מדויקים עבור כל אחת מהתערובות. לא פחות חשובה היא השקיפות כלפי הקהל שצורך קפה ספשלטי – ולכן כאן תוכלו לדעת לא רק מאיזו מדינה הקפה הגיע אלא גם מאיזו חווה, מתי הוא נקלה ומתי הוא נארז.
מתאים לטבעונים
ליבירה קפה, הנמל 24
כל יום 08:00-18:00
שישי 09:00-15:00
 

מלוחים 

:כריך פרעצל
ברדא הנמל / ברדא מרין
ברדא התחילה את דרכה כמאפייה קטנה וצנועה, אבל היום היא כבר הבייקרי הכי מדוברת בעיר, עם שלושה סניפים – ברחוב הנמל, ברחוב אל מרין ובשוק תלפיות. הסיפור של ברדא מתחיל אי שם במה שנשאר מהמועדון המיתולוגי "החורבה" שהפך למועדון "הקרטל" ובעולמות הגרפיטי ואומנות הרחוב. ההתחלה של ברדא היתה בניסיונות של דניאל, הבעלים, לאפות לחם ולמכור אותו לחברים ולבעלי עסקים בעיר התחתית ובחיפה, המשיכה לחנות לחם קטנה והפכה ברבות הימים לאימפריה משגשגת ולסיפור סינדרלה חיפאי שמרגש בכל פעם מחדש לספר אותו! מלחמניות הפרצעל הכי טובות בעיר ועד קרואסון המסקרפונה שאין כמוהו, התור התמידי מחוץ לברדא מעיד על האיכות ועל הטעם שאי אפשר להתווכח עליהם. עוד בתפריט של ברדא: לחמים בעבודת יד, לחמי מחמצת מחיטה, כוסמין ושיפון לצד לחמניות מתוקות, בריושים, חלות עשירות, פוקצות, ועוד ועוד.
המוטו של ברדא הוא בעיקר... לעשות מה שאוהבים! אפייה, אוכל, אומנות, מוזיקה והאנשים שמסביב
 
ברדא, הנמל 6
כל יום בין השעות 07:00-17:00
שישי 07:00-15:50
שבת 08:30-16:00
 
ברדא מרין, ח׳טיב 10
כל יום 07:00-15:00
שבת סגור
בורקס טורקי לבחירה:
בורקס איזמיר
בורקס הוא אחת ממנות הרחוב הכי פופולריות בארץ ובגלל טרנד הבריאות שפשט במחוזותינו, רבים נמנעים לאכול אותו. פטרו, שמכין בעצמו את הבורקס מהבצק ועד האפייה, משתמש בטחינה גולמית ולא במרגרינה, חמאה או שמן בתהליך עשיית הבצק. הטחינה הגולמית מעניקה טעם ייחודי וכמובן הופכת את הבורקס לבריא יותר. ניתן לבחור בין בורקס קלאסי, עם בצק מתפצפץ במבחר מילויים, או בבורקס מים נפלא, שהוא הכלאה גאונית בין לזניה איטלקית לבורקס בלקני. בורקס מים פרץ לתודעה המקומית בשנים האחרונות ופשט בארץ כדליקה בשדה קוצים, ויש לו את כל הסיבות לכך: בבורקס המים (סו בורק, בטורקית) העלים המשמשים להכנת המאפה הם עלי יופקה (yufka), שעוברים חליטה קצרה במים רותחים. השילוב שלהם עם גבינה ותרד, יוצר מנה מושלמת ומי שלא טעם עדיין, חייב!
מתאים לטבעונים
בורקס איזמיר, משה אהרון 8
כל יום 07:00-17:00
שישי 07:00-16:00
שבת סגור
 
טעימת בירה ליבירה (150 מ״ל) +
מנה ראשונה לבחירה: 3 כדורי ארנצ'יני /  כרובית / סלט ירוק / כנפיים
ליבירה
כשליבירה קמה כאן היא היתה מבשלת בירה חיפאית יחידה במינה. היא עדיין יחידה במינה אך בעקבות ההצלחה הגדולה היא עברה למבשלה גדולה יותר מחוץ לעיר. הביסטרו לעומת זאת נשאר וגם הדוד הישן והנוסטלגי. כאן תוכלו לבחור בירה לטעימה מ-6 סוגים שונים ומנה ראשונה מהתפריט.
מתאים לטבעונים
ליבירה פאב, הנמל 26
כל יום 12:00-00:00
 
אגרול סינים אמיתי
יאן יאן
סי פונג עלתה לישראל עם עוד 400 פליטים סינים שברחו מויאטנם במלחמת ויאטנם. כמה שנים אחר כך היא הכירה את בעלה, וגילתה שעלה לישראל בדיוק באותה אוניה. הוריה הקימו את המסעדה הקטנה בחיפה במיקום אחר ועם השנים התרחבו ועברו למקום הקסום שבו אתם נמצאים עכשיו. יאן יאן היא מסעדה סינית אותנטית שבה סי והצוות מבשלים אוכל סיני אמיתי מהבית, בלי להתחנף לחיך הישראלי. כאן תטעמו אגרול פריכים וטעימים (צמחוני)
דרך יפו 26
כל השבוע 12:00-22:00
שני סגור
 
חצי מנה פלאפל / פיתה חומוס טחינה צ׳יפסלט
אבו טוני
את המקום הקטן הזה פתחו שלושה חברי ילדות שנפרדו בנסיבות טראגיות מהמנטור הקולינרי שלהם, טוני. כשנה אחר מותו הם החליטו להפסיק לדחות את החלומות שלהם ופתחו יחד את המקום הקטן הזה, הדור הבא של החומוסיות אם תרצו. את הפלאפל וכל התבלינים המיוחדים הם מלקטים בעצמם בגוש חלב (ג׳יש) בה גדלו.
מתאים לטבעונים
אבו-טוני, הנמל 27
ימי שני-שבת  08:00-17:00
 

קינוחים

כנאפה וכוס תה או כנאפה ותמרינדי
כנאפה דה לוקס
ברוכים הבאים אל האחות הקטנה של מסעדת "לוקס" הסמוכה, כנאפה שהיא גורמה של ממש. כנאפה דה לוקס היא אולי האחות הקטנה אבל יש לה מקום של כבוד בפני עצמה. את מסעדת לוקס פתח השף עלאא מוסא ב-2018 אחרי שנים שבהן עבד במסעדות בארץ ובעולם. כשהקינוחים של לוקס הפכו להיות שם דבר וכשאנשים הגיעו ללוקס במיוחד כדי לטעום את הכנאפה המפורסמת, הבין השף שצריך לתת לכנאפה פינה משלה ופתח את כנאפה דה לוקס. את הכנאפה מגבינה ערבית (ג׳יבני) והר של פיסטוק חלבי יכינו ממש לעיניכם במטבח פתוח, עם מוזיקה טורקית ברקע. יש גם כנאפה טבעונית עם חלבה ופיסטוק חלבי.
מתאים לטבעונים
כנאפה דה לוקס, העצמאות 33
כל יום משעה 16:00 עד הלקוח האחרון
שישי ושבת מ-12:00
יום ראשון: סגור
 
מאפה גבינה צימוקים או מאפה שקדים קינמון
קונדיטוריה סארו
ותיקי העיר חיפה זוכרים את סארו בגלגול הקודם שלה "קונדיטוריה ספירא", שפעלה כמעט 70 שנה ונסגרה ב-2017. ספירא היתה אחת הקונדיטוריות הראשונות בחיפה והלקוחות הקבועים שהיו מגיעים אליה היו נהנים מסברינות, עוגות גבינה ורולדות כמו שרק אוסטרו-הונגריים יודעים לאפות...
את המקום קנו שני אחים – ג'וליאן הקונדיטור וכריסטיאן שאחראי על הניהול והתפעול, בנים למשפחת אבו שקארה, משפחה ידועה ומוכרת בחיפה בתחום הקולינריה ובכלל. ג'וליאן שאחרי על כל מה שנאפה בקונדיטוריה שמר על הסגנון האירופאי אבל שדרג את שיטות האפייה לשיטות מודרניות וגם הוסיף טאץ' ומאפים משלו. ספרו היא גאווה חיפאית גם בכל מה שקשור לדו קיום (או קיום משותף כמו שאנחנו אומרים כאן). כשתגיעו לכאן תוכלו לשמוע את כל השפות, ולהרגיש את ההרמוניה באוויר. בתקופת הכריסמס הקונדיטוריה מקושטת ומשרה אווירה חגיגית ולויטרינה מצטרפות עוגות ועוגיות ברוח החג וגם בחגי ישראל תוכלו למצוא כאן את המאפים המסורתיים הכי טעימים שיש
 יש אפשרות לטבעונים
קונדיטוריה סארו, דרך יפו 19
כל יום 07:00-18:00
שישי 07:00-16:00
שבת סגור
 
אפוגטו אישי:
לג'נדה
אפוגטו הוא קצת קינוח, וקצת משקה, שמגיע אלינו מהמטבח האיטלקי (אפוגטו באיטלקית = טבוע).  מי טבע? כדור גלידה וניל כמובן, בים של אספרסו לוהט. את האפוגטו מתחילים לאכול מיד, לפני שהגלידה נמסה בקפה. עם הזמן, ואחרי שהגלידה תימס לאיטה שתו את הקפה שנותר, המתובל בגלידה המומסת. אפשר להגיד עליו שהוא הקינוח המושלם בגלל השילוב האידיאלי בין חם וקר ובין מתוק למר. לג׳נדה היא ג׳לאטו איטלקית חיפאית, שהוקמה כאן בחיפה והפכה לשם דבר בתחומה
יש אפשרות לגלידה טבעונית 
לג׳נדה, רחוב הנמל 39
ראשון-שלישי 13:00-00:00
רביעי-שבת 11:00-00:00