עגלת הקניות

העגלה שלך ריקה

הוספת מוצרים נוספים

ברוכים הבאים לסיור הבייקרים של העיר התחתית - תפריט בוקר

עכשיו כשקיבלתם את כרטיסיית הטעימות והתיק מתנה, אנחנו מוכנים לצאת איתכם לדרך... כאן תוכלו לקרוא סיפורים מעניינים על המקומות שתפגשו ותטעמו בדרך. סדר הסיפורים הוא  לפי הסדר במפה שעל הכרטיסייה, אבל זהו סדר מומלץ בלבד. תוכלו כמובן לסייר בקצב ובסדר שלכם. שנתחיל? בתיאבון!

 

קפה פלמר

לא סתם הוא נחשב לאחד מבתי הקפה הטובים בחיפה – המיקום, התפריט וכמובן הקפה המשובח שתוכלו לטעום בעצמכם. קפה פלמר הוא מהמקומות הראשונים שנפתחו בעיר התחתית כשהחל השיקום שלה והפיכתה למרכז בילוי, חיי לילה ותרבות. מאז שנפתח הוא הפך למקום מפגש קבוע, בית ומשרד לאנשים שנמצאים בעיר התחתית – סטודנטים, הייטקיסטים, עובדי המשרדים בסביבה וגם תושבי השכונה.

קפה פלמר הוא מבתי הקפה הראשונים בעיר שהכניסו לתפריט מנות כמו כריך BLT, מאפינס אוכמניות ועוגת בננה. עוד פרט שחשוב לציין הוא על הקפה של פלמר, שנבחר בקפידה על ידי הבעלים אחרי הרבה טעימות בהרבה בתי קלייה עד שהגיעו לטעם המדויק והרצוי. הלקוחות הקבועים של פלמר מגיעים לכאן הרבה בזכות הטעם של הקפה שמזוהה מאוד עם המקום.

 קפה פלמר

ברדא בייקרי

ברדא התחילה את דרכה כמאפייה קטנה וצנועה, אבל היום היא כבר הבייקרי הכי מדוברת בעיר, עם שלושה סניפים – ברחוב הנמל, ברחוב אל מרין ובשוק תלפיות. הסיפור של ברדא מתחיל אי שם במה שנשאר מהמועדון המיתולוגי "החורבה" שהפך למועדון "הקרטל" ובעולמות הגרפיטי ואומנות הרחוב.

ההתחלה של ברדא היתה בניסיונות של דניאל, הבעלים, לאפות לחם ולמכור אותו לחברים ולבעלי עסקים בעיר התחתית ובחיפה, המשיכה לחנות לחם קטנה והפכה ברבות הימים לאימפריה משגשגת ולסיפור סינדרלה חיפאי שמרגש בכל פעם מחדש לספר אותו!

מלחמניות הפרצעל הכי טובות בעולם ועד קרואסון המסקרפונה שאין כמוהו, התור התמידי מחוץ לברדא מעיד על האיכות ועל הטעם שאי אפשר להתווכח עליהם. עוד בתפריט של ברדא: לחמים בעבודת יד, לחמי מחמצת מחיטה, כוסמין ושיפון לצד לחמניות מתוקות, בריושים, חלות עשירות, פוקצות, ועוד ועוד.

המוטו של ברדא הוא בעיקר... לעשות מה שאוהבים! אפייה, אוכל, אומנות, מוזיקה והאנשים שמסביב

 ברדא מרין   ברדא נמל

קונדיטוריה סארו

ותיקי העיר חיפה זוכרים את סארו בגלגול הקודם שלה "קונדיטוריה ספירא", שפעלה כמעט 70 שנה ונסגרה ב-2017. ספירא היתה אחת הקונדיטוריות הראשונות בחיפה והלקוחות הקבועים שהיו מגיעים אליה היו נהנים מסברינות, עוגות גבינה ורולדות כמו שרק אוסטרו-הונגריים יודעים לאפות...

את המקום קנו שני אחים – ג'וליאן הקונדיטור וכריסטיאן שאחראי על הניהול והתפעול, בנים למשפחת אבו שקארה, משפחה ידועה ומוכרת בחיפה בתחום הקולינריה ובכלל. ג'וליאן שאחרי על כל מה שנאפה בקונדיטוריה שמר על הסגנון האירופאי אבל שדרג את שיטות האפייה לשיטות מודרניות וגם הוסיף טאץ' ומאפים משלו.

הקפה בקונדיטוריה סארו מגיע היישר מאוסטריה – יוליוס מיינל, קפה שנקלה מאז 1860 בוינה ונחשב לאחד הטובים בעולם מאז ועד היום..

סארו היא גאווה חיפאית גם בכל מה שקשור לדו קיום (או קיום משותף כמו שאנחנו אומרים היום). כשתגיעו לכאן תוכלו לשמוע את כל השפות, ולהרגיש את ההרמוניה באוויר. בתקופת הכריסמס הקונדיטוריה מקושטת ומשרה אווירה חגיגית ולויטרינה מצטרפות עוגות ועוגיות ברוח החג וגם בחגי ישראל תוכלו למצוא כאן את המאפים המסורתיים הכי טעימים שיש.

סארו 

פת שטיינבך מאפייה חשמלית

משפחת פת, משפחה גדולה וענפה של אופים, עלתה לארץ מפולין בתחילת שנות העשרים. בני המשפחה התפזרו ברחבי הארץ והקימו מאפיות בחיפה, בירושלים וגם במרכז הארץ. המאפייה החיפאית נקראה חשמלית פשוט כי החשמל הגיע לחיפה וביחד איתו גם מלוש חשמלי... חידוש מרגש באותן שנים בחיפה. מאפיית פת היתה מאפייה גדולה ו"משוכללת", אבא פת מכר לחם במשך כשלושים שנה ובשנות החמישים החליט לסגור את המאפייה.

שנים אחר כך הנכד שלו, עופר, האיש שעומד היום מאחורי מאפיית פת שטיינבך, התחיל לאפות לחם בבית בשביל התחביב. התחביב הלך ותפח כמו שמספר עופר, עד שהחליט לפתוח את מאפיית פת בגלגולה החדש כמאפיית לחמי מחמצת. כל הלחמים במאפייה נעשים בעבודת יד, בהתפחה איטית  ובאפייה בתנור אבן ואין בהם שמרים או חומרים תעשייתיים.

 פת שטיינבך

קפה סמי

כמעט אי אפשר להאמין שבמקום הקטן הזה קולים קפה כבר חמישים שנה. בקפה סמי תפגשו את איהאב ואת אח שלו, הלא הוא סמי בכבודו ובעצמו. אבל את קפה סמי ייסד אבא שלהם, פייסל, לפני חמישים שנה, אחרי שנים שעבד בתחום הקפה, בבית קלייה "אוא" והחליט לצאת לדרך עצמאית משלו. פייסל הבין שהפולים הם הבסיס לחוויית הקפה המושלמת. לכן, הוא הסתובב ברחבי העולם, ביקר בחוות קפה רבות ובחן אינספור פולים, במטרה להרכיב בסופו של דבר את התערובת המושלמת. הוא תרגל את מיומנויותיו בתחום הכנת הקפה במשך עשור ורק לאחר מכן פתח את קפה סמי.

תערובת הקפה של קפה סמי מורכבת מקפה שמגיע מ-6 מדינות והיא נשארה בדיוק כמו שהיתה מאז היווסדו של המקום ועד היום. מאז 2018 הקפה של קפה סמי מייצג את ישראל בתערוכות מזון בעולם.

חוזק הקפה נע בין 1 ל-10, כשתטעמו את הקפה נסו לזהות מה החוזק של הקפה שאתם שותים, נראה כמה אתם קרובים להיות מומחי קפה.

כמה מילים על קפה – פולי הקפה הם למעשה הגרעינים שנמצאים בתוך פרי שיח הקפה, פרי שנראה כמו דובדבן. את הגרעינים מוציאים מתוך הפרי, מנקים ומייבשים אותם. פולי הקפה בצורתם הטבעית לפני הקלייה הם בצבע ירוק (בקשו מאיהאב שיראה לכם את הפולים הירוקים...). הפולים הירוקים נכנסים לתוך תנור הקלייה ובתהליך הקלייה הצבע שלהם הופך לחום – בהיר בקלייה בהירה או כהה בקלייה כהה. זמן הקלייה משפיע כמובן גם על הטעם.

קפה סמי

כנאפה דה לוקס

ברוכים הבאים אל האחות הקטנה של מסעדת "לוקס" הסמוכה, כנאפה שהיא גורמה של ממש. כנאפה דה לוקס היא אולי האחות הקטנה אבל יש לה מקום של כבוד בפני עצמה. את מסעדת לוקס פתח השף עלאא מוסא ב-2018 אחרי שנים שבהן עבד במסעדות בארץ ובעולם. כשהקינוחים של לוקס הפכו להיות שם דבר וכשאנשים הגיעו ללוקס במיוחד כדי לטעום את הכנאפה המפורסמת, הבין השף שצריך לתת לכנאפה פינה משלה ופתח את כנאפה דה לוקס. את הכנאפה מגבינה ערבית (ג׳יבני) והר של פיסטוק חלבי יכינו ממש לעיניכם במטבח פתוח, עם מוזיקה טורקית ברקע. יש גם כנאפה טבעונית עם חלבה ופיסטוק חלבי.

 כנאפה דה לוקס

לג'נדה

אפוגטו (באיטלקית: affogato - מילולית: "טבוע") הוא קצת קינוח, וקצת משקה, שמגיע אלינו מהמטבח האיטלקי. מי טבע? כדור גלידה וניל כמובן, בים של אספרסו לוהט. את האפגוטו מתחילים לאכול מיד, לפני שהגלידה נמסה בקפה. עם הזמן, ואחרי שהגלידה תימס לאיטה שתו את הקפה שנותר, המתובל בגלידה המומסת. אפשר להגיד עליו שהוא הקינוח המושלם בגלל השילוב האידיאלי בין חם וקר, בין מתוק ומר...

 לג'נדה